Evaluarea Națională a stârnit controverse în toată țara. Cum a reacționat Tudor Chirilă când a văzut subiectele

Elevii absolvenți de clasa a VIII-a care au susținut prima probă din cadrul examenului de Evaluarea Națională au avut parte de un subiect controversat la Limba și literatura română. Imediat cum s-a încheiat proba, copiii au început să se întrebe între ei cum au rezolvat subiectul și dacă există un singur răspuns corect.

Subiect controversat la Evaluarea Națională
Un subiect de două puncte a stârnit controverse la proba de la Limba și literatura română din cadrul examenului de Evaluare Națională. Unii profesori au susținut că subiectele au fost de clasa a V-a și nu a VIII-a, iar reacțiile din partea unor persoane publice nu au întârziat să apară.

Imaginează-ţi că tocmai te-ai întors din vacanţă şi prezintă cea mai frumoasă întâmplare. Acesta a fost subiectul de două puncte care i-a bucurat pe toţi copiii de clasa a opta, și pe care profesorii l-au considerat mult prea ușor.

Nu a fost singurul subiect considerat sub nivelul unui copil de clasa a VIII-a. O reacție vehementă cu privire la Evaluarea Națională din acest an a avut Tudor Chirilă. Artistul s-a arătat șocat de inutilitatea unora dintre cerințele pe care le-au avut de rezolvat absolvenții de clasa a VIII-a în cadrul probei la Limba și literatura română.

O altă cerință a fost ca elevii să scrie din ce rasă face parte câinele Şmil, din fragmentul din “Frânturi din viaţa lui Delavrancea”.

Oameni buni, ce relevanţă are rasa câinelui pentru examenul de literatură de la Evaluarea Naţională? Din punctul meu de vedere, la literatură ar trebui să fie un examen oral exclusiv în care copiii să reuşească să poată să dezbată împreună cu profesorul lor un text, să fie o discuţie prietenească în care profesorul să poată pune un anumit tip de întrebări, să solicite un tip de răspunsuri din care să reiasă felul cum gândeşte, cum percepe un copil un text, a susținut Tudor Chirilă.